Pysioclinic
קליניקה לפיזיותרפיה רב תחומית
קליניקה לפיזיותרפיה רב-תחומית עם אלפי מטופלים מהצפון, שמגיעים לקבל טיפול מקצועי ברמות הגבוהות ביותר, בגובה העיניים, מתוך הקשבה, דיוק ומומחיות.
- מיתוג
- עיצוב חלל (קליניקה)
- אפיון, עיצוב ופיתוח אפליקציה
- עיצוב חומרים שיווקיים נוספים
האתגר
Physioclinic היא קליניקה לפיזיותרפיה רב-תחומית בצפון, שמבוססת על צוות מיומן, טיפול בגובה העיניים וקהילת מטופלים נאמנה. מאחורי הקלעים, מדובר במקום שמכובד גם על ידי קופות החולים, שבחרו לשלוח אליו מטופלים בזכות הרמה המקצועית. האתגר שלנו היה למתג את Physioclinic כך שתיראה בדיוק כפי שהיא מרגישה: לא עוד "מכון פיזיותרפיה" אנונימי, אלא בית טיפולי של ממש - מקצועי, אנושי, ומובחן.
איך פתרנו
בנינו שפה מותגית שמחברת בין חום לאמינות, בין רוך טיפולי למקצוענות רפואית. הלוגו החדש, הצבעוניות והאלמנטים הגרפיים מבטאים תנועה, גמישות וחיבור, וממשיכים מהשפה הדיגיטלית ועד לחלל הפיזי עצמו. עיצוב החלל והקירות היה חלק מרכזי בתהליך: הפכנו את הקליניקה למרחב מזמין שמתקשר עם המטופל עוד לפני שמדברים איתו - דרך צבע, קו וצורה. כך יצרנו מותג שמרגיש אישי, אך לא פרטי מדי; מקצועי, אך לא מרוחק.
מהלך אסטרטגי – בין מקצועיות לאנושיות
Physioclinic היא קליניקה לפיזיותרפיה רב-תחומית בצפון, שצמחה מתוך רגע פשוט בשיחת מסדרון והפכה עם השנים לבית טיפולי לאלפי מטופלים מרוצים. האתגר שלנו היה לזקק את האופי האנושי והבלתי אמצעי של המקום, ולתרגם אותו לשפה מותגית שלמה: כזו שמעבירה מקצועיות מאוד גבוהה מבלי לאבד את תחושת הבית והשרות הנפלא.
בנינו זהות מותגית שמרגישה זמינה, נעימה וקשובה - אך גם מדויקת, בטוחה ובעלת נוכחות. מהלוגו ועד האפליקציה, מכל פינה בעיצוב הפנים ועד כרטיס הביקור, יצרנו מערכת חזותית שמלווה את המטופל לכל אורך המסע. שפה גרפית שמתחילה בקבלת הפנים וממשיכה בקליניקה, - הכל מתוך אותה הקשבה ואמפתיה שמובילה את הצוות הטיפולי עצמו.
לוגו - תנועה, דיוק ואנושיות בסימן אחד
הלוגו של Physioclinic נבנה סביב רעיון של תנועה מתמשכת, ריפוי והקשבה לגוף. הוא מבוסס על אות P טיפוגרפית, שממנה נפרשת קשת של נקודות, המסמלת את עמוד השדרה והמעבר מתפקוד מוגבל לתנועה חופשית.
הנקודה האחרונה בקצה יוצרת דמות אנושית מופשטת, שמרמזת על המטופל - האדם שמאחורי הכאב, במרכז החוויה.
השילוב בין צורה טיפוגרפית מוקפדת לבין קו גרפי רך, יוצר סמל שהוא גם מקצועי ומדויק, וגם אנושי ומזמין. לוגו שלא רק מייצג את הקליניקה, אלא גם מרגיש כמו ההמשך הטבעי של מה שמתרחש בה - תהליך, הקשבה, ותנועה קדימה.
שפה גרפית – עדינות, זרימה וזמינות
השפה הגרפית נבנתה על עקרונות של רכות, תנועה, ואיזון בין גוף לנפש. קווים מתעגלים, אלמנטים מופשטים שמדמים תנועת מפרק או תרגיל פיזיותרפיה, וטיפוגרפיה שמרגישה נגישה אך לא "קלה מדי".
הקומפוזיציות פתוחות ואווריריות, הטקסטים מסודרים בהיררכיה נעימה לעין, וכל אלמנט עוצב כדי להשרות תחושת סדר, הקשבה וזרימה טיפולית.
השפה הזו ממשיכה גם לאפליקציה, לכרטיסי הביקור, ולמסכים הדיגיטליים – שומרים על קו אחיד שמרגיש אישי, מקצועי ורך גם יחד.
הזהות הצבעונית
הבחירות הצבעוניות נבעו מתוך מחשבה על האיזון העדין שבין גוף ונפש, בין תנועה לריפוי, ובין חום אנושי לרמה מקצועית גבוהה. הפלטה משלבת גוונים רכים ונעימים עם נגיעות דינאמיות ומלאות אנרגיה - בדיוק כמו הטיפול שמציעה הקליניקה: מקשיב, רגיש, ומניע קדימה.
הצבעים משרים תחושת רוגע, זמינות וביטחון, אך גם מבטאים חיוניות ותנועה – ערכים שמדברים ישירות אל קהל היעד של המקום, הכולל גם ספורטאים ואנשים פעילים הנמצאים בתהליכי שיקום או שיפור תפקודי.
הצבעוניות הזו מייצרת חוויה שלמה – מקצועית אך לא מרוחקת, מעודדת אך לא אגרסיבית – ומלווה את המטופל בכל נקודת מגע עם המותג.
Burgundy
#7A2F3D
משדר רצינות, עומק ואמון
Sunrise Orange
F89C2D#
צבע הדגשה
חם, אנרגטי ומזמין
Warm Sand
CED4DA#
רקעים והצללות רכות
מרחב בטוח ונעים
Gray Soft
E5E5E5 #
הפרדות, שדות טפסים ואלמנטים נייטרליים
עיצוב חלל - מותג שמדבר גם בלי מילים
אחד האתגרים המרכזיים בפרויקט היה להפוך את הקליניקה עצמה לשלוחה פיזית של המותג - מרחב שמדבר באותה שפה כמו הלוגו, הצבעים והממשק הדיגיטלי. עיצבנו את החלל כך שישדר את אותם ערכים בדיוק: נינוחות, אנושיות, רוגע, אך גם סדר, בהירות וניקיון חזותי. הגרפיקה שעל הקירות נבנתה סביב מוטיב התנועה - קווים זורמים, צלליות גוף בתנועה, ואייקונים טיפוליים, כולם שולבו יחד בהרמוניה. מוטיב הנקודות מתוך הלוגו חוזר גם כאן, כמסלול המשכי שמוביל את העין ומזכיר את עמוד השדרה, לא כאלמנט קישוטי, אלא כקונספט עיצובי שלם. כך, גם בלי לומר מילה, הקירות מספרים את הסיפור: אתם בידיים טובות, במקום שמבין את הגוף, רואה את האדם, ומעביר את זה בכל פרט.
עיצוב ואפיון אפליקציה - חוויית שירות שעובדת
כחלק מהרחבת חוויית השירות של Physioclinic, אפיינו ועיצבנו אפליקציה ייעודית להזמנת תורים וניהול מעקב טיפולי - עם אותה שפה גרפית חמימה, ברורה ונגישה של המותג.
הממשק נבנה בתהליך מוקפד, במטרה להפוך תהליך טכני לפעולה אנושית, ישירה ונעימה.
ההתמקדות הייתה ביצירת מסכים פשוטים, היררכיה ברורה, שפה חזותית עקבית, וממשק שתואם את ערכי הקליניקה: הקשבה, בהירות, ואכפתיות. גם המשתמש הלא-טכנולוגי מרגיש בבית בתוך האפליקציה, עם אייקונים מובנים, טקסטים ישירים וכפתורים שמובילים בדיוק לאן שצריך.
האפליקציה משלימה את הזהות, לא רק כאמצעי תפעולי, אלא כחלק אינטגרלי מהחוויה.