משביר
רשת בתי כלבו
אחת מרשתות הכלבו הגדולה בישראל ואחת מהרשתות החזקות במשק, פנתה אלינו לבניית מצגת משקיעים אסטרטגית.
- מצגת משקיעים
האתגר
המשביר לצרכן הוא מותג צרכנות ותיק ומוכר כמעט בכל בית בישראל, אך כמו גופים רבים מסוגו, הוא ניצב בפני אתגר כפול: לחדש את הסיפור שלו כלפי חוץ, ובו בזמן לשדר יציבות ואמינות למשקיעים. המשימה שלנו הייתה לגבש ולזקק את הסיפור הזה למצגת משקיעים שמציגה גוף מסחרי רחב היקף, אך מדברת בשפה בהירה, ממוקדת, משכנעת, ובעיקר כזו שמעוררת אמון.
איך פתרנו
כדי להציג את המשביר כמותג חזק, רלוונטי ובעל פוטנציאל צמיחה, יצרנו מצגת שמשלבת עומק אסטרטגי עם בהירות תקשורתית. גיבשנו נרטיב שמתחיל מהיכרות עם הקבוצה, ממשיך דרך נתונים עסקיים מוכחים - כמו מועדון הלקוחות, תחום האשראי הלא-בנקאי ומותגים בלעדיים ומסתיים בתחזיות צמיחה ממוקדות. בנינו את הסיפור כך שידבר הן אל השכל והן אל הרגש, תוך שמירה על מבנה ברור, שפה מדויקת ועיצוב שמקרין יציבות, התחדשות ואמון.
אסטרטגיה ודיוק חזותי שמייצרים אמון
עבדנו יד ביד עם הנהלת הרשת, ניתחנו את הנכסים העסקיים, את מנועי הצמיחה ואת מהלכי ההתייעלות, והפכנו את החומר הגולמי למסמך אסטרטגי ומעוצב שמסביר את ההווה ופותח פתח לעתיד.
העיצוב נשען על חיתוך ברור בין אזורים: שימוש בכחול עמוק כהמשך לזהות הקיימת, רקעים בהירים שמאפשרים קריאות, וטיפוגרפיה פשוטה ועניינית באנגלית.
הגרפים, האינפוגרפיקות והאיקונוגרפיה שומרים על איזון בין מסר ישיר לבין אסתטיקה עכשווית. כל שקף מוקפד, אך לא מצועצע - בדיוק כמו שמצגת למשקיעים צריכה להיות.
הסגנון הוויזואלי מייצר תחושת יציבות, אמינות ורצינות - עם קריצה קלה לעולם הצרכני דרך שילוב מותגים, נתוני קהל ונראות רכה יותר בחלקים מסוימים.
מספרים שמספרים סיפור
אחד האתגרים המרכזיים במצגות למשקיעים הוא לא רק להציג נתונים - אלא להפוך אותם לכלי שמניע החלטה. במצגת המשביר, בחרנו להבליט את המספרים המרכזיים בצורה ממוקדת, ברורה וקלה לעיכול: החל מנתוני תנועה חודשית, דרך נפחי מכירות ומספרי מועדון הלקוחות, ועד לתחזיות עתידיות וצמיחה צפויה. במקום להציף בסטטיסטיקות, בנינו קו עלילה מספרי שמוכיח את חוסנה של החברה, את ההזדמנויות הגלומות בה, ואת התנהלותה האחראית גם בתקופות מאתגרות כמו תקופת הקורונה. כך נוצר סיפור עסקי מבוסס נתונים - שלא רק נראה טוב, אלא גם מדבר בשפת המשקיעים.
עבודה קרובה עם אנשי מפתח במשביר
המצגת נבנתה בתהליך שיתופי מול אנשי מפתח במשביר. לאורך הדרך קיימנו שיחות, עברנו יחד על נתונים, ניסוחים וסדרי עדיפויות, ודייקנו את המסרים כך שישקפו את התמונה העדכנית והרלוונטית ביותר של החברה. העבודה התבססה על הקשבה, חשיבה משותפת והבנה של השוק ושל קהלי היעד, כדי ליצור מצגת שתהיה מדויקת גם ברמה העסקית וגם ברמה הארגונית. בסופו של דבר נוצר מסמך שהחברה יכולה להציג בגאווה – כזה שמגבש סיפור ברור, שקול ומשכנע.